Üzemeltető: Blogger.

Egy kávéfüggő vallomása - Yerba Green Mate Tea

Yerba green mate tea

A mai bejegyzés mindenképpen rendhagyó lesz olyan szempontból, hogy szépségápolási termékek helyett teákról fogunk beszélgetni - a kávéfüggőknek érdemes lesz figyelnie!

A reggeleim általában úgy indulnak, hogy felkelek, félálomban kibotorkálok a konyhába, megetetem a macskám, majd a kapszulás kávéfőzöm adagolójába kapszulát dobok és várom a reggeli megmentő, felébresztő bögre kávémat. Nemrég kaptam meg a lehetőséget, hogy próbáljak ki valami mást, ami egészségesebb mint a kávé: ez a Yerba Mate tea, ami antioxidánsokban, vitaminokban gazdag, és ugyanúgy élénkít. A kíváncsiságom győzött, így két fajta landolt nálam kipróbálásra, az élénkítő hatású, és a vaníliás-epres, én pedig megnéztem, hogy győz-e a mate tea a kedvenc kávém felett.

A teák hagyományos elkészítése úgynevezett bombillában történik, azonban ettől nem kell megijedniünk: működik a tealevelekre vizet öntünk, kicsit áztatjuk, majd leszűrjük módszer is, érdemes ehhez egy olyan bögrét használni, amit kifejezetten az "igazi" szálas teákhoz készítettek és van saját, a bögrébe rakható szűrője is.A tealeveleket egy olyan 5-10 percig szoktam a forró vízben áztatni, majd átszűröm, ízesítem és már iható is - én csak némi mézet, vagy édesítőt szoktam belerakni, más nem is igazán szükséges bele.

 
A tea íze egy kicsit gyógynövényes, füves, semleges jellegű, és egy icipici kanálka méztől sem lesz túlzottan édes: a vaníliás-epres változaton sajnos én egy minimális vaníliát éreztem csak, semmiképpen se számítsunk a szokásos gyümölcsteás aromára, az ízek és aromák nem annyira intenzívek, mint a bolti társaiknál: számomra ez szokatlan volt, és nem mondom, hogy ihatatlan, de sajnos megkedvelnem sem sikerült az ízeket.

Az élénkítő hatásuk azonban vitathatlan: reggel és este kicsit és nagyon fáradt állapotban is magamhoz térítenek fél órán belül - sajnos mostanában nem igazán jellemző rám a kialudtam magam állapot, így a lehető legjobb időszakban tudtam őket kipróbálni.

És hogy leszoktam-e a kávéról a mate tea javára?? Bevallom töredelmesen: nem....az nem sikerült, hogy lecseréljem a reggeli kedvencem italomat, de ha semmiképpen sem bírok egy kávéval túlélni egy napot, jó érzés tudni, hogy valami olyat iszom mellé napközben, ami azért mégsem egy második csésze kávé, vagy energiaital. Ha szeretnétek kipróbálni valami olyat ami egészséges és még élénkít is, és nem riadtok vissza a szokatlan ízektől, akkor szívesen ajánlom.

A mate teák jótékony hatásairól bővebben is olvashattok, a különféle teáket pedig a Kapszulacenter Mate tea kínálatában tudjátok megnézni.