Üzemeltető: Blogger.

A plágium és másolás mint olyan a blogvilágban

Mert valós jelenség. Éppen tegnap futottam bele, azt gondolom megér egy bejegyzést. Nem fogok kertelni, nem fogok mellébeszélni egyértelműen ki fogom írni a blog címét, a Lakkjegyzet blog írójáról beszélünk - ráadásul nem ez volt az első esete. (természetesen annak a bizonyítékát már régesrég eltüntette...) Szóval az történt, hogy volt egy szuper napom, de aznap este olyan sokk ért, amihez fogható még sosem a három évem alatt, amióta blogolok. Összeszámoltam, huszonkét parfümtesztet írtam már a blogra a három év alatt, a legutolsó a Playboy Play it Wild tesztje volt.

Aznap este böngészve rákattintottam egy másik ilyen tesztre, elolvastam és hümmögtem. És megint. És lassan kezdett felszaladni bennem az a bizonyos pumpa, amikor realizáltam, hogy azok bizony az én általam használt szavak-mondatok ugyanazon sorrendben - de teljesen ugyanabban. Úgy gondolom, hogy elég egyedien írok parfümleírást (ezt értsétek úgy hogy saját stílusban) amit megismerek. Messziről. És ez ordított. Komolyan mondom, sosem voltam még ennyire dühös, csalódott és szomorú egyszerre. És most is, ezeket a sorokat írva.

Niki gyakorlatilag fogta magát, keresett tőlem két parfümtesztet és bemásolta a sajátjába csak felcserélgette az összetevők neveit meg hozzátett valamit, hogy ne legyen olyan feltűnő a dolog - de az lett, tényleg messziről ordított. Megkerestem, hogy talán ezt mégsem kellene és ezt vagy törölje vagy írja át a saját szavaira, mert ez nem oké. A reakciót amit erre kaptam, mondjuk úgy, hogy nem ezt vártam. Nem tartom magam semmiféle parfümírás vagy blogbejegyzés istennőjének, én csak egy lány vagyok, aki három éve írja a blogot, szívvel-lélekkel. Lehet hogy csöpögős, de én ezt vallom. Számomra egyértelmű a lopás ténye. Megmutatom..

Részletek az én tesztjeimből:
Névtelen 5
Névtelen 8
Névtelen 6
Részletek az övéből:
Névtelen 4
pluszps
Aláhúztam a részeket pirossal, mindegyik ugyanazon a helyen van az ő bejegyzésében, ahol az enyémben volt, és egészen véletlenül ugyanazokat a mondatokat és szavakat is használta. Érdekes, pl Arabella is ír parfümökről, nála miért nem fedezni fel ugyanezeket a szavakat? Mert vannak szinonímák is. És ő használja, és az enyémtől teljesen eltérő, profi stílusban ír, megkülönböztethető a kettőnk írása, míg a Lakkjegyzetnél ez nem igazán mondható el...

Ő állítólag fejlődött azért ír így. Nézzük csak, hány parfümtesztet írt meg a blogján? Hármat. Összesen. Nyilván magától fejlődött idáig fogalmazásban - ráadásul az előző kettő nyomokban sem hasonlít a mostanira kifejezésmódban, elég nagy ugrás van közöttük. Parfümtesztet írni rohadt nehéz, három megírásával nem fogod tudni kirázni azt a kisujjadból.

Természetesen a bejegyzés azóta ismét letörlésre került, de a google cache megőrízte, így ha elolvasnátok referenciaként, itt megtehetitek: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6d4veUNSx9cJ:lakkjegyzet.hu/2015/09/illatnaplo-playboy-play-it-wild/+&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
Névtelen 9
Az összes eddig írt parfümtesztje amiken állítása szerint "fejlődött". Arról nem is beszélve, hogy míg én Illatgardróbnak hívom a rovatot, hirtelen ő Illatnaplónak nevezte el - érdekes, az előző két bejegyzés neve még nem volt Illatnapló...
hahahaha
Miután szembesítettem a dolgokkal, ezzel a felkiáltással letörölte a bejegyzését, majd az egész blogját, hogy aztán másnap reggel újraindítsa és bejelentse, hogy bezár. 

Zárásként betennék néhány reakciót a beszélgetésünkből amivel lereagálta a dolgokat. Ráadásul rögtön ezek után letiltott - mindkét profilomon is. De ugye az nem tilt le és nem törli a blogját, akinek nincs vaj a füle mögött, mint tudjuk.
ps444
Nem tudok erre mit írni, így öt nappal a blog harmadik születésnapja előtt, tényleg nem. Iszonyatosan dühös vagyok, csalódott vagyok, hogy valaki ezt így meglépi, és ahelyett, hogy beismerné engem próbál meg bemocskolni, amikor szerintem tényleg egyértelmű. Kérlek szépen, ha veletek előfordul ilyen, NE HAGYJÁTOK annyiban!