Üzemeltető: Blogger.

#6 Illatgardrób | Valentino parfümök: Valentina és V

DSC09991

Ismét egy új rovat a blogon kérem szépen, ezt is megéltük. :) A parfümmintáim között kutakodva találtam ezt a két Valentino illatmintát (az egyik a februári Pixiboxban lapult, a másikat pedig ajándékba kaptam egy Iparfümériás rendelésem mellé ha jól emlékszem) és arra gondoltam, miért ne lehetne ezt a két illatot egyszerre bemutatni? :)Sosem illatoltam még meg Valentino parfümjeit, így épp ideje volt megismerkednem velük. Kezdjük a sort a Valentinával!

~ Valentino Valentina ~
DSC09994
Fej
szarvasgomba, bergamott

Szív
tubarózsa, narancsfa virága, jázmin, eper

Alap
cédrus, ámbra, vanília

A Valentina név számomra abszolút nőiesen cseng, így akarva-akaratlanul is valami ilyesmire gondoltam, ha ránéztem a kis üvegcsére - és nem tévedtem! A kifújás után elsőnek édes vaníliát érzünk - de csak másodpercekig, hogy aztán betársuljon mellé a bergamott és a cédrus, hogy egy kissé kesernyésebb, fás felhangot adjon az illatnak. Egy darabig még marad ez a kompozíció, aztán a vanília mellé betársul az eper illata is, mint szívillat. Megmondom őszintén, az én orromnak nagyon kellemesek így együtt, abszolút harmóniát alkotnak. Néha élesebben kidomborodik egyik-másik, később becsatlakozik még a jázmin is, de számomra így kerek egésszé áll össze ez a parfüm. A legnagyobb kedvencem az eper benne. Számomra ez egy abszolút egyedi illat, nem éreztem még hasonló illatkompozíciót egyik megszagolt parfümnél sem, teljesen levett a lábamról. A szarvasgomba illatát én őszintén szólva nem érzem benne, és a narancs is csak halványan van jelen.

Leginkább tavaszi-téli illat - az eper és a vanília lágyan körbeölel, számomra olyan kicsit, mintha egy gyönyörű, puha rózsaszín pulcsiba bújnék éppen. Abszolút nőies nő illat - azé a nőé, aki finom és elegáns és mindig tudja hol, és hogyan illik megjelenni.

~ Valentino V ~
DSC09993
Fej:
rizs, mandarin, körte

Szív
rózsa, narancs

Alap
virginai cédrus, vanília, szantálfa, pézsma, moha, ámbra

Szintén vanília a fő nyitány, ami mellé betársul finoman a mandarin és a körte is. Sokáig csak ezt a kellemes, gyümölcsös-édes vonulatot érezzük, hogy aztán szintén egy kesernyésebb felhanggal teret engedjünk a fásabb jegyeknek. Eltűnnek az édes, gyümölcsös jegyek és csak a fásak maradnak, ami megmondom őszintén nekem annyira nem tetszett - inkább az édes indítás volt az ínyemre. De a leszáradásban már összekeveredik a kettő. Azonban itt a végakkord számomra már valami megfejthetetlen, savanykás illat lesz, amiből már nehezen lehet kiérezni az illatjegyeket. Nekem ez abszolút nem tetszik, csalódottá tett a kis minta, pedig az indítás alapján vártam, hogy mikor állnak össze ezek a jegyek egy egésszé - ami meg is történt, csak nem úgy, ahogy az én orromnak ez kellemes.