Üzemeltető: Blogger.

A tökéletes matt, nude rúzs: MAC Mehr (teszttel és éles swatchokkal)

IMG 7131
Miután azt vettem észre, hogy egyre többet nyúlok így nyáron a Catrice Mauve your lips rúzsa felé (teszt itt), rájöttem, hogy ismét kiújult a nude mániám (ami igencsak meglepő, nyáron a vibráló korall és barack árnyalatokat szoktam előnyben részesíteni). Azonban a Catrice darabjának a tartóssága sajnos nem az igazi, így egyre jobban kezdtem unni, hogy felrakom, vidáman elmegyek itthonról, iszom egy kortyot, a rúzsom pedig sehol nincs.

DSC03246
A Mac boltba való betérést órák hosszas kereső és kutatómunka előzte meg a neten, plusz egy drogériás túra (a barátnőm is épp rúzskeresésben volt, így a kommunikációnk a gép elől gyakorlatilag árnyalatnevek és linkek gyors váltakozása volt csak, egy-egy nézd ezt! És ez? Úúú, de szép! -féle felkiáltásokkal fűszerezve) 

Tökéletes matt finisű és formulájú rúzst találni sajnos iszonyatosan nehéz: A drogériákban és a sminkes pultoknál sem leltem, amit kerestem: egyik mattnak beállított rúzs sem volt teljesen, száz százalékig matt: vagy túl krémes volt, vagy fényes (Én meg nem voltam hajlandó alkudni, a tökéleteset keressük ugyebár, ilyenkor finnyás vagyok, legyen szó bármiről) Tudtam, hogyha ezt a kört is buktam, akkor utolsó lehetőségként és mentsvárként a MAC üzlet marad: előzőleg ki is néztem már a Mehr árnyalatot, ami tökéletesen megtestesítette a netes képeken keresztül azt a színt amit kerestem ezidáig, és amikor az üzletben húztam egy swatchot a kezemre, elámultam: a márka matt formulája merőben más és eltérő mindattól, amit eddig matt név alatt kipróbáltam. (A márkától is csak cremesheen és satin finisű darabokat próbáltam eddig.)
DSC03240
Mehr és Media - az utóbbi árnyalatról is érkezik majd teszt

Ha matt rúzs, akkor mindenki arra asszociál, hogy iszonyatosan szárító formulájuk van, nagyon aláhidratált ajkak szükségesek hozzájuk, különben borzalmasan fognak kinézni. A MAC matt formulája azonban valami egészen elképesztő: krémes (de nem annyira, hogy folyjon szanaszét és ne legyen tartós), mégis száz százalékosan matt finist ad, tökéletes pigmentáltsággal. Az ajkakon nagyon kellemes érzés: krémes, nem száraz és nem is szárít. Egy húzással tökéletes a pigmentáció, és a rúzs is jól kezelhető: akár a tubusból közvetlenül kenve, akár ajakecsettel. Aláhidratálás és ajakkontúr ceruza nélkül is kényelmes viselet, de mindenképpen érdemes aláhidratálással kezdeni.
IMG 7138
A színét fáradt-rózsaszínnek írnám le mályvás beütéssel - a klasszikus rózsaszínnek itt helye sincs, ez egy visszafogottabb, sötétebb és piszkosabb tónusú árnyalat:  nagyon hasonló a természetes ajakszínemhez, így felkenve előjön a "my lips but better" érzés. Nem rikít, hogy rúzs van rajtam, mégis sokkal egységesebb és szebb az összkép. Bármilyen sminkhez tökéletesen illik, és pont ezért jolly joker árnyalat: ugyanolyan jól áll egy vad, füstös szemhez, mint egy natúrhoz, ha pedig nem viselünk szemsminket, akkor is feldobja a megjelenést. Egyszerűen mindenhez megy - amióta megvásároltam, lassan úgy kell visszafognom magam, hogy ne ezt tegyem fel minden sminkeléskor.
rúzskollázs
IMG 7124
A rúzs tartóssága pedig valami hihetetlen: legelsőként pont a MAC trendprezentációs sajtóeseményére kentem fel: nagyon meleg nap volt, itthon is és a rendezvényen is rengeteget ittam. Ami feltűnt az az, hogy a rúzs a sokadik ivásnál sem fogja meg a poharat, és ugyanúgy tart - mikor odaértem a Design terminálba, egy uborkás limonádéval kezdtem, és miután hazaértem, bedobtam pár pogácsát - a rúzs még mindig ott csücsült az ajkaimon. Instant szájtátás. Sejtettem, hogy tartós lesz, de hogy ennyire... Kibírja a folyamatos ivást órákon keresztül, plusz még 1-2 étkezést is, mindezt kopás vagy poharakon és szendvicseken való folt hagyása nélkül. Ha el is kezd kopni, egyenletesen halványul és tűnik el a szín.

Összességében azt hiszem tényleg 100%-ig őszintén jelenthetem ki: megtaláltam A tökéletes mindennapi nude rúzst. Minden a helyén van: a formula, az állag, a finis, a tartósság és a szín is, képtelen lennék rá bármi negatívat is írni.

A beszerzési helye a Mac szaküzletek, az ára pedig 5.900 Ft - nem mondom és nem is merném soha  azt mondani, hogy azonnal rohanjatok érte és vegyétek meg -, de ha engem kérdeztek, én ebben a matt finisű piszkos rózsaszínben megtaláltam mindazt amire vágytam: színben, tartósságban és formulában is 100%-osan azt kaptam amit szerettem volna, így nekem minden ráköltött fillért megért a Mehr. 

DUPE ALERT: A Westendben lévő, nemrég nyitott Gosh pultnál van egy tökéletes hasonmása, a matt vonalból a 02-es, vagy 2-es darab: az üzletből kitévedve pont arrafelé battyogtam, és teljesen véletlenül kaptam fel.  Miután a Mehr mellé húztam a swatchot, jött a megdöbbenés: totál ugyanolyan a színük! Úgy kellett visszafogjam magam, hogy ne hozzam el az olcsóbb dupe-ot is összehasonlítani őket (bloggerbetegség...), de ami késik az nem múlik, épp itt lenne az ideje megismerkedni a márkával)