Üzemeltető: Blogger.

Yankee Candle tart illattesztek

DSC01241
Visszatértem ismét a blogra - sajnos a két legelső decemberi vizsgám miatt teljesen el voltam havazódva, de januárig lesz egy kis szünet, úgyhogy újra teljes erőbedobással itt leszek. :) A mai bejegyzés egy blogon eddig még nem tárgyalt téma, ugyanis a méltán népszerű Yankee Candle illatgyertyáiról, vagyis inkább viaszairól lesz szó. :)

DSC01235
A Yankee Candle mánia egészen eddig az őszig messziről elkerült - amikor is rájöttem, hogy nekem van ám egy Kitchen Spice nevezetű tartom, amit még a tavalyi Blogkarácsonyról kaptam Csipkelánytól. Gyorsan megnéztem mit és hogy, aztán már csak arra emlékszem, hogy szippantom magamba az egész szobát elárasztó fűszeres illatfelhőt, és már ütöm is be az illatgyertya weboldalának címét és keresem a bloggerek erről szóló bejegyzéseit a neten. (Na jó, Djkatynál aztán nem kellett sokat keresni :-D)

A Dohány utcai boltban nagyon kedves az eladó, megszagolhatsz-tapogathatsz mindent, így barátommal hamarosan belevetettük magunkat a sűrűjébe, hogy aztán végigszagolgassuk a létező összes tartot - azt tudtam, hogy nehéz lesz a választás, de hogy ennyire...A végén három gyümölcsös és egy fűszeres kis viaszkával távoztam az üzletből.
DSC01233
Legelsőként a Berrylicious-t próbáltam ki amibe már a boltban is első szaglásra beleszerettem, azonban égetve még inkább. Ez egy nagyon édes, áfonyás gyümölcsillat, ami az egész szobát betölti még úgy is, hogy a felét használod a párologtatóban. Engem valamiért egy üveg ínyenc gyümölcslekvárra emlékeztet használat közben. :) 
DSC01230
A Honey Glow már abszolút egy édes-fűszeres jellegű illat, szintén olyan intenzitással, mint a Berrylicious. Engem leginkább a karamellára emlékeztetett használat közben, én valami ilyesmit érzek ki az illatból. Sajnos a honlapon nem találtam róla infót hogy igazából milyen illata is van.
DSC01229
A Black Coconut volt számomra a gyenge láncszem, valahogy égetésnél csak az édes illatot éreztem, semmi kókuszt - és azt sem olyan intenzíven, mint az előző kettőt, így ez a tart nem igazán lett a kedvencem a négy közül.
DSC01232
A Mango Peach Salsa viszont annál inkább - a honlap szerint lédús mangó és barack illata keveredik citrussal és gyömbérvirággal. Utóbbi kettőből nem érzek semmit, viszont a barack-mangó párost határozottan érezni. Sajnos ez sem olyan intenzív mint vártam volna, azonban ha egy kis nyári hangulatra vágytok, bátran ajánlom. :)
DSC01244
Berrylicious tart darabolva a párologtatóban
DSC01249
Tart felolvadva és illatozva

Kellett egy kis idő mire kikísérleteztem azt is, hogyan távolítsam el a tartot a párologtatóból ha le akarom cserélni. Általában meg szoktam várni amíg kicsit felmelegszik de nem olvad meg, és akkor egy késsel alányúlva simán ki lehet szedni egyben a párologtatóból, nem kell öntögetni meg vakarászni.

Összességében örülök, hogy engem is "elkapott" a mánia, iszonyat hangulatos egy hidegebb délután bekuckózni egy egész szobát belengő finom illattal - van egy olyan érzésem, hogy egy karácsonyi ajándék miatt újra meg fogom látogatni a boltot ma, és az ajándék tart mellett ezúttal lecsapok valami karácsonyibb illatra is, a két ötös vizsgám után kis önjutalmazásnak belefér - na meg épp itt az ideje egy kicsit hangulatba hozni magam:) 

A tartokat a Dohány utcai boltban, valamint az interneten is megtaláljátok (450 Ft / db), de ezen kívül a plázák standjain és az Árkádban is vannak, ott viszont már jóval drágább áron (500 Ft felett), így érdemesebb a boltban megvenni.